Skip to main content

Hendelseshåndtering for IT

Fra krise til kontroll – vi får deg raskt tilbake i drift.

Netsecuritys hendelseshåndteringsteam gir akutt bistand ved sikkerhetshendelser, og jobber samtidig forebyggende for å styrke beredskapen. Ved å forberede oss sammen med dere i forkant, kan vi redusere både skadeomfang og responstid, slik at dere kommer raskest mulig tilbake til normal drift.

Hvorfor ha en hendelseshåndteringsavatale?

En hendelseshåndteringsavtale fra Netsecurity gir deg forutsigbarhet, rask respons og tilgang til spesialister når du trenger det mest. Når en alvorlig sikkerhetshendelse oppstår, teller hvert minutt. Med en forhåndsavtale på plass sikrer du deg både tid og kvalitet i håndteringen. Vårt team jobber proaktivt sammen med deg for å redusere konsekvensene og sikre at virksomheten raskt kan vende tilbake til normal drift.

 

Netsecurity_Miljø25_AndersVest3

 

  • NSM-godkjent team
    Vårt hendelseshåndteringsteam er godkjent av Nasjonal sikkerhetsmyndighet og oppfyller de høyeste krav til kvalitet og beredskap.

  • Garantert responstid på 2 timer
    Ved akutte hendelser står vi klare til å bistå  med en avtalt responstid som sikrer rask og effektiv håndtering.

  • 24/7/365 tilgang til ekspertise
    Du får tilgang til erfarne sikkerhetskonsulenter døgnet rundt, hele året, via vår alarmtelefon.

  • Tiltak og læring etter hendelsen
    Vi hjelper deg med å identifisere og iverksette nødvendige tiltak for å styrke sikkerheten etter et angrep.

  • Tilpasset team for din virksomhet
    Du får et dedikert team med riktig kompetanse, satt sammen etter dine behov og trusselbildet virksomheten står overfor.

Fordeler med å ha en hendelsehåndteringsavtale


  • Alarmtelefon 24/7/365
  • Avtale med 2 timers responstid
  • Et hendelseshåndteringsteam som er godkjent av NSM
  • Et team skreddersydd ditt behov og din hendelse
  • Tilgang til sikkerhetskompetanse
  • Hjelp til å identifisere tiltak etter en sikkerhetshendelse

Fordeler med å ha en hendelsehåndteringsavtale

  • Alarmtelefon 24/7/365

  • Avtale med 2 timers responstid

  • Et hendelseshåndteringsteam som er godkjent av NSM

  • Et team skreddersydd ditt behov og din hendelse

  • Tilgang til sikkerhetskompetanse

  • Hjelper med å identifisere tiltak etter en sikkerhetshendelse

Vi er godkjent av Nasjonal Sikkerhetsmyndighet

Netsecurity inngår i Nasjonal Sikkerhetsmyndighets godkjennelsesordning for hendelseshåndtering. Om godkjenningsordningen skriver NSM at «NSM har stilt strenge, men relevante krav til de som ønsker å søke på ordningen. Søkerne må ikke bare dokumentere at de rent teknisk sett kan håndtere en hendelse, men de må tilfredsstille definerte krav på ni ulike områder innen hendelseshåndtering. Dette omfatter områder som blant annet organisasjon, prosess, kompetanse, verktøy og rapportering».

 

Kvalitetsordning

Hva er hendelseshåndtering?

Hendelseshåndtering, eller Incident Response Team (IRT), handler om rask og koordinert innsats når en sikkerhetshendelse oppstår. Målet er å begrense skaden, identifisere årsaken og gjenopprette normal drift så raskt som mulig. I denne videoen forklarer vi hva IRT er og hvorfor det er avgjørende for effektiv cybersikkerhet.

Hva hjelper hendelseshåndteringsteamet med?

Vi følger alltid en forutsigbar og kvalitetssikret prosedyre (PICERL):
number-circle-one

Forberedelse

God forberedelse reduserer responstiden. Vårt team bruker erfaring, etisk hacking og testing av beredskapsplaner for å styrke din evne til å håndtere sikkerhetshendelser effektivt.

number-circle-two

Identifisere

Vi avdekker hva som har skjedd, hvor omfattende angrepet er, hvem som står bak, og hvilke metoder, skadevare og verktøy som er brukt.

number-circle-three

Begrense

Vi stanser angrepet, sikrer systemer og bevis, og gjør nødvendige endringer for å hindre videre skade og blokkere angriperens tilgang.

number-circle-four

Opprydding

Vi fjerner angripere og skadevare, og styrker forsvaret med tiltak som sårbarhetsskanning og penetrasjonstesting for å hindre nye angrep.

number-circle-five

Gjenoppretting

Vi hjelper virksomheten tilbake i normal drift, overvåker systemene for gjentatte angrep og setter opp løsninger som hindrer nye inntrengingsforsøk.

number-circle-six

Læringspunkter og tiltak

Vi lærer av hver hendelse, identifiserer forbedringspunkter, utarbeider rapport med anbefalinger, og sørger for at nødvendige tiltak blir gjennomført.

Ønsker du å vite mer?

Har du spørsmål om hvordan Netsecurity kan hjelpe din virksomhet, eller er du klar for å komme i gang? Ta kontakt, så tar vi en prat om hvordan vi kan best kan hjelpe dere videre.

Oslo

Drammensveien 288

0283 Oslo

Bergen

Sandviksbodene 1

5035 Bergen

Stavanger

Kanalsletta 4

4033 Stavanger

Grimstad

Bark Silas vei 5

4876 Grimstad

Kristiansand

Dronningens gt 12

4610 Kristiansand

Trondheim

Krambugata 2

7011 Trondheim

Stockholm

Kammakargatan 22

111 40 Stockholm