Alle bedrifter trenger hjelp til å implementere og vedlikeholde teknisk utstyr, men de færreste bedrifter har ressurser eller kompetanse til dette internt. Våre tekniske konsulenter hjelper våre kunder med å gjøre dette på en forsvarlig måte.
Hos mange arbeidsgivere blir du plassert på ett spesifikt fagfelt, og jobber kun med det. Som konsulent hos oss jobber du på tvers av fagfelt og leverandører, og har muligheten til å være både generalist og spesialist.
Våre tekniske konsulenter er på mange måter bindeleddet i Netsecurity, fordi de bidrar inn på alle våre tjeneste- og fagområder: De bistår strategisk rådgiving med sårbarhetsanalyser, de hjelper penetrasjonstesterne med teknisk innsikt om systemene de ønsker å angripe, eller de bistår Incident Response Team (IRT) med sikkerhetsverktøy for å lukke hull eller bistår overvåkningstjenesten vår med oppfølgingen av verktøy kundene bruker.
Jeg vil påstå at våre konsulenter er blant de fremste i landet, både på de spesifikke fagområdene, men også eksperter på sikkerhetsverktøy vi leverer gjennom våre partnere. Det er så gøy å være en del av et så sterkt fagmiljø som det vi har.
Miljøet vårt er veldig preget av at alle hjelper alle. Det er ikke spisse albuer, og folk spiller på hverandres fagkompetanse for å gi kunden den beste leveransen fra oss. Jobber du hos oss, føler du virkelig at du er en del av ett team.
I tillegg er vi som arbeidsgiver opptatt av å lage karriereveier for alle ansatte, slik at alle kan utvikle seg etter eget ønske og faglig kompetanse. Det vet jeg mange av våre ansatte verdsetter.
Vi trenger de som elsker faget sitt, vi elsker fagnerder! I tillegg ønsker vi å få folk som vil mye og som er kreative, som har gode ideer til nye og bedre løsninger. Hvis vi skal møte fremtiden, trenger vi masse ulik kompetanse og erfaringsnivå. Mangfold – også innen fag – er alltid en styrke.
Vi har et veldig sammensatt team, både på fag, kompetanse og erfaring, noe som gjør at vi står godt rustet til å håndtere selv de mest komplekse bestillinger hos en kunde. Vi har også en kultur der ingen er redd for å be om hjelp dersom man trenger det. Jeg blir alltid møtt av hjelpsomme kollegaer.
Ja, det er absolutt det. Vi er en del av en industri som har opplevd et av de største paradigmeskiftene vi har sett i nyere tid. Det som gikk som "god fisk" for bare få år siden, er på ingen måte det i dag. Mange norske bedrifter opplever en høy grad av "teknologisk gjeld" med utdaterte systemer, software og hardware. Det går også ut over sikkerheten. Nå er dette i ferd med å endre seg, og mange ser behov for å gjøre endringer. Da er det ekstremt viktig at vi som “trusted advisors” og teknisk kompetente mennesker, har solid erfaring og kunnskap som passer inn i den situasjonen kunden trenger hjelp med.
Tror jeg må gå for snabel!
Det viktigste er å ta kunden på alvor. For meg betyr det å lytte og komme med riktige svar, for eksempel ikke overselge. Jeg tror også det handler om en menneskelig faktor – hvordan opptrer du når kunden virkelig sliter? Jeg tror mange kunder opplever at jeg er en god lytter, og det er jo alltid et godt utgangspunkt for å løse et problem.
Jeg vil si at det meste har blitt enklere, det handler først og fremst om at mange ting har blitt så standardisert. Før var det enormt med protokoller og du kan nå jobbe remote. Det er en positiv endring. En annen forskjell er at det er høyere krav til sertifiseringer og du må oppdatere deg hyppigere enn tidligere. Det er en bra ting, men det er klart det krever en del for en.
Jeg hadde klart begge deler. Å bo i verdensrommet vil jo klart se bedre ut på CV-en – så jeg må velge det!
Jeg har jobbet i Det Digitale Vestre Agder i 5 år, men har alltid hatt et øye for Netsecurity. Det er så mye engasjerte og faglig dyktige mennesker her, det var det som fristet mest.
Det må være å alltid være nysgjerrig på ny teknologi og ikke være redd for å prøve noe nytt. Det finnes alltid en alternativ måte å løse ting på. Og så må du være god på å skjønne kundens behov.
Alltid tenke høyt! Jeg liker ikke å løpe med mindre jeg skal løpe etter en padel/tennisball.
Jeg tror det må være at du alltid streber for å levere best mulig løsning/tjeneste til kunden, samtidig som du er løsningsorientert og tilegner deg riktig teknisk kunnskap for oppgaven.
Jeg valgte Netsecurity fordi jeg så et stort potensial for spennende arbeidsoppgaver og personlig utvikling, samt at Netsecurity leverer viktige tjenester jeg tror vil bli enda viktigere i tiden fremover!
Uten tvil snakke alle verdens språk, det ville vært utrolig morsomt å kunne kommunisere med hvem som helst på deres eget morsmål!
Kjersti Coward
HR-sjef
+47 454 50 100
rekruttering@netsecurity.no